torstai 6. syyskuuta 2012

En kyllä aio...

....ihan joka ilta teille jotain turista täällä  ☺
Loppuu jutun aíheet pian kättelyssä.
Mutta menköön nyt taas perättäisinä päivinä kun kotosalla kerran olen, poikkesin vain Lillassa tänään
-hain viimeisiä raparperejä ja pussillisen tomppelien satoa.
Ja kesäkurpitsoja, niitä on riittänyt.
Nyt tuolla keittön pöydällä odottelee aamuista töihin lähtöä pussillinen tomaatteja ja juuri uunista tullut pellillinen raparperipiirakkaa...tai oikeammin pikapullaa johon on skipattu raparperinpaloja.
Nammmm, vaikka itse sanonkin!
Niin, ja on siellä kesäkurpitsakeittoakin. Voittaa tässä kohden Amigan erinomaiset salaatit ☺
Mutta ihan muuta mun piti!
Ihan älyttömästi kiitoksia kaikista ihanista, piristävistä, joskus vähän surullisistakin meileistä!
Aivan uskomatonta kuinka paljon olen saanut viime viikkoina varsinkin tosi kivoja sähköposteja, aina niitä on tullut, mutta nyt erityisen paljon.
Eilen sain taas pari, toinen oli hyvin henkilökohtainen, ei siitä sen enempää, mutta toisessa kyseltiin paljon mun maalaustouhuista vinkkejä -yllättävän paljon niitä on kyselty kautta aikain -ja mä olen ihan noviisi kuitenkin ☺
Ja sitten tuli kysymys, että onkos iso pöytä nyt ilman mattoa, kun se ruudullinen meni Lillaan?!
No, ei ole.
Olin jo käynyt Anttilassa ostoksilla siinä vaiheessa kun matto lähti... 
  Vanhaa kunnon Kiira-mattoa.
Jostain syystä olen kovasti paljon tykästynyt nyt räsymattoihin!
Oli halvennuksessa 20€ kpl, kerran jo katselin, mutta kun en tarvinut, niin en ostanut.
Hiplasin kyllä kun tykkäsin väristä.
Ja kun keksin, että kaksi rinnakkain voisi olla just SE koko! niin ensin mitta käteen ja heti perään puhelin: onhan niitä, onhan?
Oli, varasin ne ja sanoin tulevani a.s.a.p!
  Laittaisin teille ennen-kuvan, mutta kuten mainitsin, sanoi mun "vanha" läppäri työsopimuksen irti, joten kuvat on nyt kaikki sen sisuksissa - kyllä mä ne pois saan, ei siinä mitään, mutta ne on nyt vaan siirretty mappi Ö:hön odottamaan jotain hemmetin kylmää, tuulista, sateista ja pimeää ja tylsää ja ja ja ...talvipäivää ☺
Olis vaan kuvasta nähnyt, että kaksimetrinen matto ei kaksimetrisen pöydän alle ole se paras vaihtoehto. Vaan sen nyt Lillassa olevan pöydän allehan se oli ostettukin, joten heillä on nyt kaikki hyvin kun ovat taas yhdessä.
 Muuten täällä on värimaailma ennallaan. Ja pöytäkin viimein siivottu!!
(päydällä muutekseen värimaailmaan sopiva valkoinen uusi läppäri...kun ei ollut sitä pinkkiä...)
Ihan pikkuisen polttelee yks maalin jämä (Kirsi ainakin tietää tunteen ☺) tuolla kaapissa, pitäis tarkistaakin onko pensselit samassa osoitteessa mun kanssa...
 
Joten voipi olla, että mä vietän viikonlopusta ison osan täällä kotona -jollei nyt satu tulemaan ihan hävyttömän hyvät kelit, mitä toki lievästi eppäilen...
Täälläkin nimittäin pitäis ihan oikeesti tehdä välillä jotain muutakin kun aukoa jääkaapin ovea ja todeta että edelleenkin vain viis vuotta vanhaa puolukkahilloa ja jotain nahistunutta....
 
Joten, palataan kun ehditään!
Osallistukaa edellisen postauksen arvontaan (muutin vähän ja korjasin...törppö minä...) ja olkaa ihmisiksi ja kilttejä toisillenne!
Ja lapsille eritoten!
 
CU, murut!

22 kommenttia:

  1. Turise nyt joka toinen ilta ainakin,niin mukava näitä on lukea:)Mainiot on matot,jännän utuiselta näyttää yhdessä pöydän ja tuolien kanssa,tai sitten mun on tosiaan hankittava ne lukimet;)
    Mua ei kyllä ihmetytä yhtään maalausneuvojen kysely sulta,sanotaanko vaikka näin että melko moni kaluste siellä on saanut uuden maalihunnun ylleen,vastaväitteitä en ota vastaan:D
    Saapa nähdä vastaako se kätsä emäntä maalipurkin kutsuhuutoon,se selvinnee piakkoin:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei sun ainakaan tämän vuoksi niitä lukimia tarvi vielä hommata :)
      Väri on vähän hailakka, vihertävänruskea ja mukana aavistus sinistä ja vaaleanpunaista - ihan just passelit värit!
      Pensselitilanne on edelleenkin tsekkaamatta, pitänee tuoda kaikki Lillasta tänne varmuuden vuoksi, siellä niitä tuskin enää ennen ensi kesää tarvitaan.
      Saattaa olla että jämähdänkin tänne kotiin koko viikonlopuksi, käyn vaan "satoa korjaamassa" Lillassa....täällä on ihan kiva olla pitkästä aikaa :D

      Ja sitäpaitsi lukemista odottaa ainakin kuusi sisustuslehteä, täällä ne on luettava jos lukea meinaa!

      Poista
  2. Tosi kivat noi matot. Mattoja on niin kovin vaikea löytää, siis sellaisia kivoja joista ei heti viitsisi luopua. Pitäisi olla samalla asenteella matkassa kuin sä eli jatkuvissa muutoksentuulissa :) Ja siis ihan positiivisissa mielessä sanon mä! Mä kun oon jo etsinyt sitä mattoa tositarkoituksella sellaiset 3 vuotta ja 2 olen löytänytkin, mutta en ole raaskinut ostaa :( Hölmö minä!!

    Vai viestiä pukkaa! Siinäs näet miten paljon me susta tykätään, että höpötä vaan, vaikka joka ilta ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tiedäks, mulla oli vuosikausia karvalankamattoja, tykkäsin ihan hulluna niistä, tykkään toki edelleenkin, mutta olen huomannut, että ilmettä voi muuttaa pienellä myös mattojen kanssa - eli en ostakaan enää sitä "ainoaa oikeaa", vaan sen minkä näen sopivan....ja sitten voin ostaa toisenkin sopivan - ja vaihdella niitä.
      Tosin viime keväänä myin karvalankamatot kaikki pois, jotenkin ne vaan ei tämän asunnon henkeen sovi :)
      Nyt mennään näillä, vaihdokkeja ei edes ole!

      Kiva jos tykkäätte : D
      Mutta taidan mä vähän ottaa omaakin aikaa....

      Poista
  3. Kiva näitä sun juttuja on lukea vaikka päivittäin:-))

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Arja :)
      Mä kirjoittelen kun siltä tuntuu - vaikka sitten kaksikin kertaa päivässä :D ( no, tuskin kuitenkaan )

      Poista
  4. Mikset turisis joka ehtoo?? Täällä on kiva käydä :) Joskus ehtoolla tulen vaan lueskeleen ,kommenteeraus jää joskus ... Tykkään kans räsymatoista,on jotenki niin kotosia...mutta meidän 5 vuotias rullaa mattoja pois ja heittää pesuhuoneeseen,aika monta kertaa viikossa...hän kuulemma pesee ne :D Hassuja juttuja näillä naperoilla! On se kiva kun meillä on vielä tää yks pieni kun täällä tupa tyhjenee kovaa vauhtia,tuntuu oudolta kun lapset muuttaa kotoa pois vaikka niinhän se pitääkin mutkun....ikävä ja silleen...Mun on niin tehnyt kipeetä lasten pahoinpitelyt uutisissa,voisipa auttaa kaikkia.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Katsotaan nyt kuinka ehdin milloinkin, mulla on opettelemista tässä uudessa rytmissä. Reilut kymmenen vuotta kun on tehnyt pelkkää iltavuoroa, tuntuu nyt oudolta järjestääkin koko rytmi uusiksi asmuvuoron mukaan. Ei olekaan ihan piece of cake :)

      Sulla on kiva pikkuapulainen siellä vielä hyvän aikaa - kyseessähän on sama prinsessa joka taannoin sai korituolin, eiks vaan!

      Uh, noi uutiset on rankkoja!!

      Poista
    2. Sama tyttö juu ja korituolista taistelee kattien kanssa :) No joo,tuollanen rytmin muutos voipi olla haastavaa mutta kyllä sä kaikesta selviät! Ja noi uutiset on rankkoja,ei sais jäädä niihin kiinni...

      Poista
  5. Räsymatot kunniaan, noi näyttää hyvältä pöydän alla, sopii hyvin. Kiva väri kaapissa ja pöydässä - ovat ihanaa muotoilua.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kummasti se maku vaan muuttuu! Jokunen vuosi sitten jos joku olisi katsonut tulevaisuuteen ja nähnyt mulla räsymattoja ja itse maalaaniani huonekaluja, olisin pitänyt ihan tärähtäneenä :D

      Poista
  6. No hei...Tänään piti heti tulla kurkkin uudestaan... ;D

    VastaaPoista
  7. Piristävää nähdä räsymattoja pitkästä aikaa ja komppaan hyvällä tavalla tärähtänyttä punatukkaa:)
    Ilina:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. heips "Ilina" -olet yhtä hyvä tekemään kirotusvihreitä kuin minäkin ☺☺ *piristävää*

      juu, räsymatot on ihania, laskin just että kotona on kymmenen! kaksi muuta...

      Poista
  8. Tosi kivat matot! Mäkin hurahtanut (virkattujen lisäksi!!) räsymattoihin, harmi vaan kun niitä täällä Saksassa tosi huonosti saatavilla :(
    Ja hei, täälläkin tiedetään SE tunne...just SEN tunteen perässä tänään maalailtiin täälläkin, kun ne jämät poltteli purkissa ja riittivätkin just hyvin vielä siihen yhteen kohteeseen, ei tarivnnut avata uutta purkkia...mutta sekin kyllä varmaan lähipäivinä aukeaa :) Mutta niistä tän päivän maalailuista tosiaan lisää lähipäivinä ;)
    Nauti viikonlopusta, mitä ikinä teetkään, missä ikinä ootkaan!!
    Mä taidan nyt enshätään kajee vähän karkkia kaapista, alkoi just sipsit tökkiä...ja lasikin on tyhjä ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Täällä noi räsymatot tuntuu tehneen uuden tulemisen - tai sitten vaan kiinnitän niihin huomiota toisella tavalla kuin ennen. Mistä lie johtuukaan.
      Mattojakin olis taas syksyn ja talven tullen kiva virkata, mutta vaikka kuinka pyörin, niin en keksi paikkaa :/

      Ja usko pois, SEN tiedän olevan sulle tuttu :D
      Mä taidankin lähteä maalikaappia koluamaan ....onko yks purkki jäänyt Lillan varastoon...

      Luin muuten ihan oikein tuon sun kirotusvihreen, mulla on se taito hypysissä - johtunee siitä että puhun ihan mottipäisiä...

      Poista
  9. kajee=hakee... ettei mee täälläkään näköjään ihan putkeen kirotukset! ;)

    VastaaPoista

  10. Kyllä nyt riemu repesi!! Osuin tänne ihan vahingossa ja silmiäni hieraisin, tämähän SE paikka, jota niin jäin kaipaamaan.
    Ihanaa syksyä!

    Parhain terveisin toinen mummu

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä luotan ja toivon, että kyllä te tänne pikkuhiljaa löydätte ja "tippuilette" muutkin :D
      Kiva kun löysit!!

      Poista

♥kiitos kiitos kiitos ♥