tiistai 24. syyskuuta 2013

Aikani kuluksi

...napsin muutaman kuvan ja vastailen tähän sinänsä hauskaan listaan.
On tainnut lähteä kuulemma jostain muotibloggareilta -tiedä sitten pitääkö paikkansa- ja nyt kysellään merkkejä.
Tai siis alunperin kai kyseltiin merkkejä, ja sitten se vähän lipsahti...lähti siis lapasesta.
No, eipä ole paineita :D
Tässähän nämä:
LAUKKU
 Vaihtelee.
Ennen niitä oli hirrrveesti!
Mitä sitä iso nainen muuta ostaa reissuillansa kuin kenkiä ja laukkuja...
Nyt on käytössä tämä, helppo heittää pyöränkoriin.
 Tämä sitten kun ei heitetä.

LOMPAKKO
Anna Sui ...suitsait ainakin häipyy rahat...
 ...kuten näette! Ei siellä juuri rahaa ole, mutta muuten kiva ☺
KORUT
Mä niin välitä...ihan muu daami kulkee näissä härpättimissä.
Tai no, toivottavasti EI kulje, mä saisin slaagin!
Mulla ei ole kuin pienet pallokorvikset ja Tiffanyn sormus,
mun ihan ekan NYkin reissun ihan eka ostos.
Ennen pakollista vesipulloa :D

TV
Mikä lie lättänä, napsahtaa päälle yleensä ysin aikoihin illalla (nimimerkillä "tulisko joku katseltava sarja") - tai viimeistään kympin uutisille.
PUHELIN eli luuri
 Samsung! Vanoutuneella-ex-nokia-fanilla!
Valkoinen. Paitsi välillä pinkki.

KENGÄT
On niitä mitä pidetään (edelleen ilman sukkia)
- ja sitten on niitä joita pidettiin kakskyt kiloa sitten...
TENNARIT
- ei o! - olisko ollutkaan sitten kakara-aikojen.
Ei vaan ole mun juttu. Crocsit on...muut(kin) kuin ne puutarhakengät siis :)
FARKUT
Tuota noin, olisko kolmet tai neljät....en edes muista milloin on mahtuneet jalkaan.
Kakskyt kiloa sitten ??
Taidan hakee jätesäkin, eihän niitä enää erkkikään pistä vaikka mahtuiskin!
MP3
Ei o, ei tuu, ei tilata.
Tosin, niin mä joskus muinoin sanoin myös mikroaaltouunista!
Tosin, sitä ei tuupata korvaan...ja minen tykkää mun korvissa muusta kuin korviksista.
Tosin taruointi vois olla kiva...?
TIETOKONE
Tämmöttinen.
Tosin tietokone kulkee mukana myös täppärin muodossa, luurissa ja yhdessä kamerassakin.
Mä siis mikään teknikon ihmelapsi ole...eikun olen...sori, faija!
MEIKIT
Sussiunakkoon, alvariinsa jotain kuivuu, vanhenee, tippuu lattialle ja menee rikki.
Hirveesti huulikiiltoja, hirveesti (avaamattomia onneksi) ripsareita, monta luomiväriä ja ties mikä pataljoona kynsilakkoja. Ja sitten käytän yhtä! Ja ihmettelen, että missä juuri se on. Siks mä en enä mene kaupoille...
KASVOVOIDE
Hmmm....joku LivBoxista tullut näyte, tosin sanoen se firma pitää mut hyvin tietyissä tuotteissa.
Eikä varmasti mene vanhaksi!
DEODORANTTI
Rexona roll-on. Aina.
HAMMASTAHNA
Mikä tahansa muu kuin Pepsodent.
SHAMPOO JA HOITOAINE
Joku iso, olisiko -jaa, en sanokaan kun en muista! mutta toinen on opunainen ja toinen on valkoinen, muuten mä lutraan päähäni aina väärästä pullosta.
Ai, että vois laittaa vaikka kuminauhan toisen ympärille, että erottaa?
No EI vois! Mä olen esteetikko ☺
SAIPPUA
Putelissa. Aina.
Merkki? Ihan sama, se on saippuaa, stana!

TUOKSU
Pitäsikö nyt sanoa, että monessa putelissa.
ROMA on suosikki. Tai joku muu, fiiliksen mukaan.
Ja mielellään kokovartalovoide samaa sarjaa, kiitos.


KIVENNÄISVESI
Silloin kun juon, niin vadelman makuista. Kranttu.
VIINI
Jos on pakko, niin valkkari.
Mieluiten kuohari.
Ja sitäkin aikas harvoin.
DRINKKI
Skumppa??
Ai, ei o drinkki?
Nooooo.....mummontossu. Tai ihan pelkkä Baileys. Jäillä.
Jäi kokeilematta kesällä se kahvijäillä...tosin jäi muutenkin.
Ainoa drinksu taisi olla kun porukalla maistettiin joskus toukokuussa mahtaako talven yli Lillan sähkökaapissa talvehtinut VanaTallinna olla juotavaa. Oli se.
Täytynee taas ensi keväänäkin maistaa.
Kotona on vain vuosikertaviinoja.
En kyllä yhtään osaa sanoa miltä vuodelta ne on ☺
Mutta ne on pahan päivän varalle -jos on vaikka paha yskä. Joka vaan pahenee.
....yleensä niin pahaksi, että muisti menee. Mä en ikinä nimittäin muista noita jemmoja!
LEIPÄ
Hemmetin tuoretta ja mielellään rapealla kuorella, kiitos.
Tummaa tai vaaleaa, ihan sama. Kunhan ei ole lotrattu siirappia sekaan.
Tai kuminaa. Tai anista. Tai muuta epäilyttävää.
Todellisuus sitten: pakkasessa ruispaloja, jotka syödään paahtimen kautta. Aina.
JÄÄTELÖ
Sukslaa. Ihan sama mikä suklaa. Aina uppoo.
Voi olla vaikka vähän minttuakin. Vähän.
RUOKA
Hyvä ruoka. Parasta hyvässä seurassa. Ja mielellään kaukana kotoa...vaikka lentomatkan päässä.
Muttä älä yritä laittaa mulle mustekalaa, homejuustoa, silliä tai ....hmmm....ei mielelläään pastaa.
Kyllä sitä syö, mutta...

KARKIT
 Joskus jopa luulin, että karkit vois säilyä. No, ei säily.
Nuo tuossa kupissa on vielä siinä ihan vahingossa!!!!
LAKANAT
Voi kun joku mankelois ne! Tai edes silittäis!
Tyynyliinat on PAKKO silittää...
Kesällä kukalliset, syksystä kevääseen ehdottomasti yksväriset.
KAMPAAJA
Koskahan olisin käynyt sen jälkeen kun nuo härpäkkeet otettiin pois.
Oma apu paras apu!
ALUSVAATTEET
On. Joka päivä. Mustat. Jollei ole jostain syystä pakko olla muun väriset...
PÄIVÄLEHTI
Tulee luettua kesällä Lillan uistilla aamukaffeen kanssa.
Kotona en enäää edes kaipaa. luen töissä jos luen - lakkasin tilaamasta joskus vuosia sitten kun joku luukutti sen kauheella kolinalla JUST kun oli saanut unen päästä kiinni.
Ja sen jälkeen menikin yöuni ihan vituiks. Suoraan sanottuna.
LEHTI
Tuleepi kustin polkasemana tällä hetkellä kai kaksi?
Joskus tuli yhdeksän.Työn puolesta sitten enemmän.
SÄNKY
Täällä nukutaan. Yksin kaikki 160 senttiä. Ja tuplaleveä peitto.
Ja täällä nukutaan hyvin ☺
Ja kaikki kolme metriä olis  käytössä, mutta olen ominut puolitoista metriä vasemmasta laidasta.

T-PAITA
Aaaahiiiiistaaa!
Eikä muutenkaan sovi. Eikä mahdu.
Sanoinko jo, että mä olen iso.

No, joko ne otti ja loppui??
Tämä oli niin hauskaa hommaa, että tehkääs nyt joku lisäkysymyksiä ☺
Ja hei, tämä tarttuu hihaan siinä kun koneella notkut, katso vaan!
Joten eikun vastaamaan ☺
Just sinä! No, sinä sinä!
Hopi hopi!
♥ Minä tulen sitten lukemaan ♥

35 kommenttia:

  1. Mua ei ole kukaan tällä merkkihaasteella heittänyt (ihme???) , mutta siitä huolimatta olen miettinyt, että mitä ihmettä siihen olisin vastannut, jos joku olis kysynyt :D???? Ajattelin, että ei kai kaikkeen voi vastata, että "öööö, en tiedä" tai "ööööö, ei ole väliä", mikä olis ollut täysin rehellistä, mutta säähän teit sen mun puolesta. Rehellisyydestä ja merkkiuskottomuudesta tulee täydet pisteet :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No mutta nythän minä just haastoin :D
      Että ööööö vaan, tsekkaas hihas!!

      Poista
  2. Kahvijäillä?! Tämä oli pakko kirjoittaa ylös ettei unohdu. Pakko kokeilla!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kun viitsisin niin nousisin luruttamaan nuo viimeistet tilkat kaffepannusta jääpalapussiin :)
      Ei puuttuis kuin se baileys! Jos vaikka muistais joskus ostaa - olishan se pakko kokeilla kun kaikki sitä kehui !

      Poista
  3. Heh, kivoja nää haasteet. :D Ainakin on kiva lukea toisten vastauksia.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihan kiva tuota oli tehdäkin. Toinen vaohtoehto olis ollut imuroida. Tai silittää pyykit.
      Nyt en enää tänään tarvi vaivautua :)

      Poista
  4. Lisäkysymys:MIKÄ mikä uusi asunto,vai???Oletko ostamassa asuntoa,vai vai???Olen pudonnut kärryiltä taas kerran,mutta tää on tätä blondin elämää,mutta perässä tullaan.
    Täällä ihanat ilmat jatkuu +27° ja nukun (olen sängyssä,kun mulla on niska ja olkapää ihan jumissa ja särkee) ikkuna selkosen selällään (vai sanotaanko tollai)?!).Pelkään vaan ,ettei pöllö lennä sisälle viereeni tai ei silti,se olis aika pehmeä kaveri,lepakko on jo vähän eri juttu ja niitä lentelee.
    Otin särkytabletin ja hieroin creemiä olkapäähän ja nyt sitten vaan BONNE NUIT !
    Bonne Nuit

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No kun....melkein puoli vuotta tulee asuttua Lillassa, kotona käyn vain kääntymässä ja mulla on kuitenkin 70 neliöö yksin, eikä edes ihan edullisimmasta päästä kaupunkia kun ollaan keskusta-alueella, niin tuumasin, että pienempi (ja edullisempi) riittäis vallan mainiosti. Rinsessalandian porukkaakin on jo sellainen joukko, että enemmän minä siellä visiteeraan kuin he täällä, joten pistin yhden asunnon hakuun. Tai kolme oikeastaan. Ja nyt toivon että joku niistä napsahtaa :)
      En osta, vuokralla pysyn edelleenkin ! Vielä jännätään...

      Poista
  5. Kiva haaste!! Kiva oli tähän vastailla ja kiva on lukea muiden vastauksia, varsinkin muuta kuin merkkilistauksia. :o)
    Kassi on just oikeanlainen (molemmat!) ja sormus ihan järkyttävä!
    Siis ihana, järkyttävän ihana!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nämä on oikein mukavia tällälailla sopivasti tipotellen !
      Sormuksessa on yks vika! Se ei lähde sormesta :(
      (taitaa se vika olla itseasiassa jossain muualla, olisko mummussa ittessään?)

      Poista
    2. Jäi tuo UUDISTU-kuva kummittelemaan mieleeni, olen ihan varmalla lukenut tuon jutun. Muistaakseeni vanhempien olohuoneessa, kirjakaapin edessä olevassa nojatuolissa kaffeetarjoilua odotellessani - lehti taisi olla Kodin kuvalehti. Oliko?

      Poista
    3. No sitä kyllä ensin mietin, mutta en sitten kehdannut ehdottaa... :oD
      Äidille siis tulee KK ja ET, siitä ne vaihtoehdot. ;o)

      Poista
  6. Tässä se lähti aamu käyniin. Ja rupesi tekemään mieli rapeakuorista leipää. Mutta ei, ei, ei... Ulos vaan ja lenkille.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kummasti sitä on päivä mennyt ilman leipää, ei ollut rapeaa eikä sitkeää :)
      Nyt onkin nälkä kuin sudella, Lillassa meni jokunen tunti sahan kanssa heiluessa!

      Poista
  7. Ihana piristys nää sun kommentit!
    Mukavaa loppuviikkoa.
    Pirun kylmä.Kesä sitten meni, nyyyyyyyh! t Riitta

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No, ei ne ainakaan minkään merkkiuskollisen vastauksia olleet :)

      Äsken oli melkein hiki, nyt on kylmä, tekis mieli saunaan mutten taida malttaa odottaa lämpiämistä.
      Vai malttaiskos - piiiitkästää aikaa? Vois pihahommien jälkeen tehdä kyllä ihan hyvää.

      Poista
  8. Minä lopetin päivälehden kun kukaan ei kolauta sitä postiluukusta vaan se pitää noutaa tuolta puolenkilometrin päästä säällä kuin säällä. Sen sijaan nettiuutiset tuodaan ihan nenän eteen. Luulin, että elämäsi olisi merkillisempää :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä taidan olla kaikkein merkkiuskollisin Crocsin kohdalla :D
      Ekat ostin joskus jenkeistä silloin kun ne alkoi tännekin rantautua ja nyt kun niitä on joka lähtöön, on niitä mullakin joka lähtöön!
      Ai miten niin luulit? :)

      Poista
  9. Olipas monta kohtaa keksitty...Uskotko että minä ostelen joskus Lidlistä lissitiivejäkin ynnä muuta ?:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on kumma kauppa! Aina pitäis kulkea silmät auki, ikinä kun ei tiedä mitä tulee vastaan :)
      Pitäis muistaa huomenna vilasta valikoima taas eikä mennä suoraan rahkahyllylle...

      Poista
  10. Huippuhauska postaus! Aikas monessa kohtaa osuu jopa meikäläisen kanssa yksiin, mutta sukat on nyt ollu jalassa 2 päivää. Ja silti kuume iski. Etkä sä oo iso, kun upee Nainen :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eiköhän me yks sun toinen olla aika tavallisia "merkittömiä" tyyppejä :)
      Mä muuten vakavasti ( no en kauheen vakavasti kuitenkaan) harkitsen sukkia...eilen oli kun olin puuhommissa Lillassa. Katotaas...

      Poista
  11. Hauskasti kirjoitit taas,mä niiin tykkään tosta sun rempseästä ja tiukkapivottomasta tyylistäsi:) Joo'o,eilen oli pakko vetää sukat jalkaa ja pistää puukengät joilla olen koko kesän lompsotellu odottamaan ensi kevättä/kesää,täällä nimittäin satoi ensilumi eilen:O

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Täällä tuli jotain räpäskää eilen pariin otteeseen kun mä sahan kanssa Lillan pihalla heiluin. Jotenkin alkoi tulla syksyinen fiilis :/
      Sukkia ei o mulla jalassa vieläkään, mutta joku duunikaveri just aamulla tuumas, että hei, Pepilläkin on jo villasäärystimet jalassa.....mä vilautin jalkojani ja tuumasin, että kai mun piti kun noi housunlahkeet päättyy tuohon puolisääreen :D

      Poista
  12. TÄÄ OLI NIIIN IHANA!! :)
    Mitäs mä sanoisin, samat potelit löytyy meidän kaapista, vaikka mä en niihin koske (ne on miehen, mä juon vaan valkkaria).
    Meikin suhteen mä oon samanlainen, onneks mulla on käyttäjät, jotka tyhjää mun meikkipussn, niin mä saan taas ostaa uusia meikkejä. Monesti kuulenkin, että äiti, sulla on ripsari loppu! Ai onko, käytinhän mä sitä kerran :)

    Kengät: Meillä on jo pakkasia, on pakko pitää sukkia :(

    Kampaaja: En edes muista millon viimeks olin... Ootko sä tuossa lehden kuvassa? Aivan huippuhyvä kuva, oli siinä nyt kuka tahansa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä huomaan juovani valkkariakin vain silloin kun porukalla kokoonnutaan syömään kaverien kanssa -kylmä olut sillointällöin on poikaa. Muuta menee tuskin nimeksi :)

      Minähän tuos, joskus niitä aikoja kun minust just oli tullut mummu.
      Sitä en tiennyt että kanteen tulee, se tuli ihan puskista!

      Poista
  13. Minä käytän jo villasukkia! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Lasketaanks villasukat?? Sit mä käytän! Joka päivä, kesät talvet :)

      Poista
  14. Hauska tuo haste, mitä kauemmas se kiirii, sen kauemmas muotiblogistaniasta se taitaa eksyä.... :))) Odotappas kun meikäläinen pasauttaa haasteeseen muovipussi-laukkunsa kanssa. Voi mulleio vielä edes saippuaputelia. Se oli sulla nätti! Myös!
    -Helena ja Blackie Kahden Naisen Loukusta-

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kun noita vastauksia kirjoittelin kävi mielessä, että mistähän löytäis sen ihan alkuperäisen :D
      Olis meinaan kiva katsastaa kuinka tärviölle me ollaan saatu koko haaste....mie ainakin tärvään ihan surutta :)
      Jaha, nyt sitten odotellaan mitä siellä päässä löytyy!!

      Poista
  15. Tää oli hauska! Mä voisin nappasta omaankin käyttöön saman listan...

    Kun en ole vielä kauhean kauaa (siis vuosikausia) täällä blogissasi roikkunut mukana, niin osa noista vastauksista oli mulle aika yllättäviä! Esim. noi meikkijutut ja korut :) Hauskaa lukea vastauksia, kun jotenkin sitä on omassa päässään muodostanut jonkunlaisen kuvan ja sitten vastaukset ovatkin jotain ihan muuta!! Hih :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nappaa ihmeessä mukaan :)
      Huomasin että jotain mulla puuttuukin mutta en muista mitä! Mutta haitanneekomtuo mitään...
      Sehän näissä niin hauskaa onkin, että nämä monesti avaa ihan uusia puolia, saattaa kuva muuttua kummasti....vaikka mä taidan aika lärppä olla muutenkin :D

      Poista
  16. Ihana "merkkihaaste", hih. Eipäs taida minultakaan mitään merkkitamineita löytyä enkä käy kampaajalla kovin usein. Täytyy varmaan itsekin jatkaa tätä, sen verran kivalta tuntuu.
    On sinulla ihanat sängytkin -kyllä noissa kelpaa itekseen kelliä leveästikin! :)

    VastaaPoista

♥kiitos kiitos kiitos ♥